Nuffnang Ads

Thursday, October 20, 2011

LIVERPOOL 1 MANCHESTER UNITED 1


Kapten Liverpool, Steven Gerrard telah mengaku yang berkenaan sama ada beliau akan kembali dari kecederaan semasa "tempoh enam bulan yang paling sukar kerjaya saya".

Gerrard, 31, menjaringkan gol menentang Manchester United pada hari Sabtu dalam permulaan pertama sejak pembedahan pangkal paha Mac.

Ditanya jika dia takut untuk kerjayanya, Gerrard berkata: "Saya fikir ia hanya semulajadi anda mempunyai keraguan dan perkara-perkara yang berbeza terlintas anda.

"Ada ketikanya saya seperti yang rendah seperti yang telah saya pernah sebagai pemain bola sepak."

Gerrard berkata bahawa sebelum pembedahan dia memerlukan suntikan untuk mendapatkan melalui permainan.

"Pada asasnya, saya tahu bahawa tidak betul," katanya.

"Saya telah hilang sesi latihan dan datang pada hari sebelum perlawanan cuba untuk mendapatkan bahawa sesi terakhir dalam atau suntikan untuk bermain keesokan harinya.

"Anda hanya boleh berbuat demikian bagi jumlah masa yang tertentu sebelum badan anda memberikan - dan saya memberikan.

"Pangkal paha saya dimasukkan ke dalam kepada saya dan apabila ia berlaku, saya turun dan saya adalah rendah.

"Saya tahu ia akan menjadi satu yang serius, sesuatu yang saya tidak digunakan untuk saya terpaksa cuba positif tetapi saya akan mengakui bahawa saya turun."

Gerrard telah dijangka kembali untuk permulaan musim ini tetapi ditangkap jangkitan yang berkaitan dengan kecederaan pangkal paha pada bulan Julai. Beliau telah dimasukkan ke hospital untuk rawatan lanjut.

"Apabila ia [kecederaan] berlaku, ia mengambil masa sebelum saya kembali ke dalam kerangka minda yang positif," kata Gerrard. "Tanpa ragu-ragu enam bulan lepas ialah yang paling sukar dalam kerjaya saya."

No comments:

Post a Comment